uXDT – технологія стеження за користувачами за допомогою ультразвуку та телефону
Цікавий спосіб збору даних про користувача був винайдений одним з технічних університетів Німеччини. Брауншвейгский університет зробив доповідь на IEEE European Symposium on Security and Privacy, згідно з якою, в останні роки все більше набирає обертів технологія збору даних за допомогою ультразвуку, яка називається uXDT (ultrasound cross-device tracking).
Компанії, які хочуть знати про своїх споживачів більше, використовують телефони людей в якості приймача ультразвуку. Коли потенційний клієнт знаходиться поблизу дії спеціального звуку, телефон людини фіксує ці хвилі на мікрофоні.
Коли компанії запускають свою рекламу, то разом з нею запускають і фоновий ультразвук, який не чутний людському вуху. Однак, телефон здатний вловити його і повідомити компаніям, що власник даного пристрою тільки що прослухав потрібну рекламу, і, аналізуючи ці дані, створити навколо споживача більш щільне і точне оточення з рекламної інформації. Наприклад, ви почули в торговому центрі аудіорекламу їжі певної компанії, ваш телефон це зафіксував, і коли наступного разу ви будете шукати щось з мобільного пристрою, контекстна реклама неодмінно нагадає про те, що ви недавно прослухали і запропонує перекусити.
Подібне здається фантастикою або антиутопією в стилі «1984», однак, це все реально. Існує кілька компаній, що пропонують такі послуги, наприклад, Shopkick SDK відповідає за даний функціонал.
Для такого стеження можна використовувати тільки Android-пристрої. Дослідники провели експеримент в європейських магазинах, і з’ясували що 4 з 35 магазинів використовують дану технологію. Це небагато, але даний підхід тільки стає популярним.