БИТВА ТИТАНІВ: НОВІТНІ ГАДЖЕТИ ЧИ ТРАДИЦІЙНІ ЧОРНИЛА?
З сучасними гаджетами можна легше розширювати свій кругозір і підвищувати освіченість. Наприклад, на лекції можна ходити з ноутбуком, в який відразу набирати матеріал. Але вчені кажуть, що це менш ефективно у порівнянні з традиційним низькотехнологічним способом – записом від руки.
Психологи з Принстонського університету і Каліфорнійського університету провели порівняльне дослідження ефективності записів лекцій від руки та збереження матеріалу за допомогою комп’ютера.
Вивчивши те, як різні студенти запам’ятали прочитані лекції, психологи виявили, що «комп’ютерники» і ті, хто записував лекцію від руки, показали різні результати. З питаннями на просту ерудицію і запам’ятовування, на зразок історичних дат, обидві групи справлялися однаково. Але коли питання вимагали аналізу інформації і зіставлення декількох фактів, ті студенти, які записували лекцію від руки, відповідали на них значно краще.
Щоб перевірити отримані результати, вчені провели другий етап тестування. На ньому вони попередили любителів комп’ютерів, щоб ті намагалися не записувати лекції слово в слово. Але інстинктивне бажання записати все перемагало, і чим більше слів студент набирав на клавіатурі, тим гірше він засвоював матеріал.
Здавалося б, більш повні записи на комп’ютерах повинні мати більший ефект після їх повторного прочитання. Щоб перевірити це, вчені провели іспит, на якому учасникам дозволялося переглядати свої замітки. Але і цей тест показав, що ті учні, які писали лекції від руки, показали кращі знання.