«КИЇВСТАР» ПРОПОНУЄ БАНКАМ ДАНІ ДЛЯ ОЦІНКИ НАДІЙНОСТІ ПОЗИЧАЛЬНИКА
Коли потенційний позичальник звертається в банк або мікрофінансову організацію для отримання кредиту, співробітники фінансової установи оцінюють його платоспроможність і можливі ризики. Для цього використовуються дані власної статистики про взаємодію з конкретним клієнтом, відомості з бюро кредитних історій, реєстри правопорушень. У деяких випадках співробітники можуть звернутися на місце роботи і навіть перевірити сторінки позичальника в соціальних мережах. Але недавно в розпорядженні фінансових організацій з’явилося нове джерело інформації – рейтинг клієнта оператора стільникового зв’язку.
Так, оператор «Київстар» запропонував фінансовим установам такий інструмент оцінки абонентів на підставі власних параметрів. Ці відомості допомагають кредитним організаціям визначити, кому з потенційних позичальників можна довіряти, а кому краще відмовити.
«Київстар» може допомогти перевірити позичальника за двома основними видами ризиків: ризиковому скорингу і перевірці на фрод.
«Мобільний телефон – свого роду ID-ключ. Оператор використовує його активність, взаємодію з інтернет-сервісами та інші дані в моделюванні і видає підсумкову оцінку – абстрактне число».
При розробці моделі аналізу на вхід подається кілька сотень параметрів. Це можуть бути частота, час і тривалість дзвінків, споживання трафіку і середній рахунок. В результаті алгоритм визначає набір параметрів і вагу впливу кожного параметра на кінцевий бал.
Практика використання оцінок мобільних операторів тільки починає впроваджуватися в українських банках. Наприклад, «ПриватБанк» і деякі інші фінансові установи не використовують їх в аналізі. У той же час «Ощадбанк» «активно вивчає досвід інших організацій», і для впровадження такого інструменту «необхідно проходження тестової апробації». До речі, тестову апробацію вже провів «Альфа-банк». Там поєднали запропоновану модель з уже наявними моделями для аналізу клієнта і отримали поліпшення результатів.