ЧИ ПОТРІБНА АВТОМАТИЗАЦІЯ МАЛОМУ І СЕРЕДНЬОМУ БІЗНЕСУ
У всьому світі середній і малий бізнес вносить вагомий вклад у ВВП різних країн. Так, наприклад, у розвинених країнах частка МСБ у ВВП досягає 60% , в країнах, що розвиваються – 33% .
Для того, щоб підтримувати бізнес, недостатньо тільки зовнішньої фінансової підтримки. Необхідно розуміти, як якісно і ефективно вибудувати бізнес-процеси. Перед усіма, хто вирішує почати «свою справу», постає питання про автоматизацію процесів.
Навколо впровадження IT-технологій в компаніях СМБ-сегмента ходить багато міфів. Деякі підприємці вважають, що їхньому бізнесу автоматизація не потрібна, а з ефективним обліком процесів впораються Excel-таблиці. Інші переконані, що процес впровадження IT-систем займе багато часу і буде коштувати компанії великих грошей. Окрема група людей вірить в те, що навчання співробітників роботі в програмі створить додаткові складнощі для робочого процесу.
Експерти IDC стверджують, що підприємства середнього і малого бізнесу, що впровадили цифрові технології, демонструють вищі темпи розвитку. Цей факт доводять результати опитування, нещодавно проведеного компанією. В ході дослідження були проаналізовані відповіді 3210 респондентів з 11 країн світу, які працюють в компаніях з числом співробітників від 10 до 999 осіб. Результати опитування показали, що керівники підприємств СМБ знають про переваги використання аналітики та програмних рішень для організації спільної роботи і управління взаємовідносинами з клієнтами, що дозволяє їм спрощувати робочі процеси і успішно конкурувати на ринку.
Спробуймо зрозуміти, які бажання керівників малих і середніх компаній говорять про те, що автоматизація бізнесу все-таки необхідна:
- Стежити за рухами фінансів в режимі реального часу, бачити абсолютно всі грошові операції, розуміти, на що витрачаються кошти підприємства і постійно тримати баланс на контролі. IT-система допоможе власнику бути в курсі всіх процесів, пов’язаних з грошима: від рахунків клієнтів до відстеження платежів.
- Бажання поліпшити відносини з клієнтами на всіх етапах , впливати на їх лояльність до компанії. Цифровізація дає можливість аналізувати, що дійсно потрібно споживачам і на підставі цього пропонувати актуальні та свіжі продукти й послуги.
- Бажання стежити за бізнесом щосекунди. З будь-якого мобільного пристрою стежити як за всім виробничим процесом, так і за роботою кожного відділу. За допомогою IT-інструментів власник може вивчити звіт про продажі, а вже через хвилину візуалізувати дані про ланцюги постачання.
- Бажання працювати тільки з кращими фахівцями. Сучасні IT-інструменти дозволяють співробітникам компанії, об’єднаних єдиною системою, працювати з будь-якої точки планети. Завдяки цьому, керівник може набирати в свою команду кваліфікованих працівників без географічних обмежень.
Сучасні технології продовжують розвіювати міфи, що інновації можуть працювати тільки на благо великих корпорацій. Цифровізація допомагає малому та середньому бізнесу долати труднощі. Спрощуючи деякі робочі процеси, ви концентруєтесь на розвитку бізнесу і поліпшення якості продукції та послуг.