Просто про те, як працює віртуальна реальність
Віртуальна реальність дозволяє користувачеві взаємодіяти з об’ємним навколишнім світом. Також ВР може взаємодіяти не тільки з зоровим та слуховим аналізатором, а й нюховим та тактильним. Проблема сьогодення – необхідність складного та дорогого обладнання. Незважаючи на створення Google бюджетних окулярів Cardboard , високоякісна віртуальна реальність вимагає покупки дорогої гарнітури і потужного комп’ютера. Втім, ціна на ВР-сумісні відеокарти падає, так що незабаром висока якість стане доступною.
Що ми бачимо?
Віртуальна реальність обманює мозок, тобто фактично переконує користувача, що картинка насправді трьохвимірна. Це здійснюється за допомогою стереоскопічного дисплея, який показує кожному оку картинку з різними кутами зору, що імітує глибину зображення.
Дуже важливе для віртуальної реальності також поле зору. У нормі людина має поле зору приблизно 180 градусів якщо дивиться прямо вперед; з урахуванням руху очей – до 270 градусів. Навіть якби гарнітура мала поле зору 180 градусів, ми б все одно бачили різницю. Що вже говорити про сучасні гарнітури, які мають поле зору від 90 градусів у Google Cardbord до аж 120 у Daydream ! Обмеженість поля зору часто викликає відчуття заколисування і інші складності.
Як цим керувати?
Одна справа – дивитися навколо в 3D-просторі, і зовсім інша – мати можливість в ньому пересуватися і взаємодіяти з об’єктами. Коли ви використовуєте ВР на смартфоні, акселерометр і гіроскоп визначають точне місцезнаходження і навіть напрямок зору користувача. В Google Daydream передбачається використання окремого телефону в якості контролера. Гарнітури, що з’єднуються зі стаціонарним комп’ютером – HTC Vive або Oculus Rift – використовують контролери, подібні Wiimote. Що ж до позиціонування, то в цих гарнітурах 70 датчиків, які і дозволяють комп’ютеру визначати ваші переміщення по кімнаті під час гри.
Яка потужність комп’ютера потрібна?
Віртуальна реальність має високі вимоги до стаціонарного комп’ютера для забезпечення хорошої гри. Сервіс Steam рекомендує процесор Intel i5 Haswell або новіше і відеокарту Nividia GTX 970 або AMD Radeon R9 290. Не так вже й багато комп’ютерів відповідають цим вимогам, і це, швидше за все, уповільнить інтеграцію ВР в стаціонарні комп’ютери. У той же час майже будь-який мобільний телефон з системою kitkat (4.4) не матиме проблем з базовим функціоналом віртуальної реальності.